1. előszó
Kezd ődjön a párbaly!
A yu-gi-oh trading card game játék a nagysiker ű japán rajzfilmen alapszik. Most te is részese lehetsz minden egyes izgalmas küzdelemnek, és mester játékossá válhatsz.
A játékban a legjobb szórakozást a kártyák gy űjtése jelenti. A yu-gi-oh trading card game kezdő deckjei az első kiadások, melyek yugi és kaiba kezdő deckjeiből állnak. természetesen a kezdő deckben minden megvan ahhoz hogy játszani tudj, de a kiegészítő csomag /booster pack/ kártyáival testreszabhatod a kártyáidat, hogy sokkal több eséllyel győzhess a döntő játékban.
2. A doboz tartalma
Ez a készlet a következ őket tartalmazza:
46 játékkártya (szörny-, varázs- és csapda kártyák)
1 játékterep
hivatalos szabálykönyv (angol nyelv ű)
Gy őződj meg róla, hogy a játékhoz elég nagy helyed legyen 2 játékterephöz és a kártyákhoz.
Ha eldöntötted hol játszol már neki is állhatsz!!!
3. A játék célja
A yu-gi-oh trading card game célja megnyerni egy meccset az ellenféllel szemben
egy meccs 3 párbajból áll. Minden kártya küzd az ellenfelével, míg valaki gy őz vagy döntetlen lesz a játék, ez egy párbaj.
Gy őzelem:
Az a játékos aki:
els őként 2 párbajt nyer,
vagy
egyszer nyert és a két másik párbaj döntetlen lett,
a meccs nyertese.
döntetlen:
ha a párbajok eredményei:
1 gy őzelem, 1 vereség, 1 döntetlen
vagy
3 döntetlen
akkor a meccs döntetlen.
4. hogyan nyerhetsz
egy párbaj kimenetelér ől a következő szabályok döntenek:
a párbaj elején minden játékos 8000 életponttal /life points/ kezd.
az életpontok minden csatában a támadás foka szerint csökkennek. akkor nyertél, ha az ellenfeled életpontja 0. ha viszont az ellenfeled nullázta le a te életpontjaidat, vesztettél.
ha neked és az ellenfelednek egyszerre csökkenik nullára az életereje a párbaj döntetlen
ha bármelyik játékos deckjéb ől elfogy a kártya, és nem tud húzni, vesztett. ezért egy jó játékosnak minden kártya számít.
ha bármikor egy párbaj közben a következ ő kártyák vannak a kezedben azonnal nyertél
Exodia the forbidden one
left leg, right leg of the forbidden one
Left arm, right arm of the forbidden one
5. hogyan kezdd
a deck el őkészítése
ez a kezd ő deck minden kártyát tartalmaz, ahhoz hogy kihívj valakit egy párbajra.
ezek a deck el őúkészítésének alapszabályai:
a ’duel deck’-ben / ez a f ő deck, amiből játszol/ legalább 40 kártyának kell lennie, felső határ nincs.
egy meccsben használhatsz egy második paklit is, a neve ’side deck’. a side deck arra jó hogy két párbaj között lecserélheted néhány kártyádat, így meccs közben is változtathatod a stratégiádat.
két párbaj között bármelyik kártyádat lecserélheted a side deck-ben lév őkkel, de nem növelheted a duel deck számát. ez azt jelenti, hogy kártyát csak lecserélni szabad, simán hozzáadni nem.
a side deck-ben pontosan 15 kártyának kell lennie. ez azt jelenti, hogy ha a duel deck-en kívül nincs még 15 kártyád egyáltalán nem használhatsz side deck-et.
figyelem: Ebben a kezd ő deckben 46 kártya van, tehát kell még 9 kártya, ha side deck-et akarsz használni.
egy meccsben ugyanabból a kártyából csak maximum 3 lehet mindkét deckben. nem játszhatsz 4 vagy több ugyanolyan kártyával. figyelj a korlátozott és a tiltott kártyák számára is.
a játék elkezdése
a hivatalos szabályok szerint így kell egy meccsnek lezajlania:
minden párbaj el őtt az ellenfelek kezet fognak.
mindkét játékos megkeveri a pakliját és átadja az ellenfelének, hogy ő is megkeverhesse. végül minden pakli visszakerül a tulajdonosához, és a megfelelő mezőkre fektetik a paklikat, természetesen lefordítva. ha fúziós szörnyeket is használsz, azokat a ’fusion deck zone’-ra kell helyezni. egy fusion deck kizárólag fúziós szörnyekből állhat. fúziós szörnyek két vagy több szörnyből olvadnak össze a párbaj során.
figyelem: A fusion deck kártyáit nem számoljuk hozzá a duel deck-hez, tehát annak ezen kívül kell 40-nek lennie
mutasd meg az ellenfelednek, hogy pontosan 15 kártyád van a side deck-ben, a kártyákat lefordítva is lehet számolni. ha két párbaj között a side deck-b ől kártyákat cserélsz a duel deck-be újra meg kell számolni, hogy ugyanannyi kártyával játszol-e, mint előtte.
pénzdobással kell eldönteni, hogy ki kezd. aki nyert a pénzdobásban eldöntheti, hogy ki kezdjen. a többi párbajnál az el őző párbaj vesztese dönti el ki kezd. ha döntetlen volt a párbaj, újra pénzdobás jön.
végül mindkét játékos 5 kártyát húz a saját duel deck-je tetejér ől. ha mindkét játékos 5 kártyát tart a kezében elkezdődik a játék. /folyt. xy. oldal - játékmenet fázisai/
a párbaj illemszabályai:
miel őtt megtanulnád hogyan megy a játék, fontos hogy tökéletesen tudd hogyan működik a játékterep és a különböző kártyák. ha már tudod hogyan használd a különböző típusú kártyákat, sokkal több eséjed van győztesen kikerülni a meccsből.
a játékterep
minden kártya, amit kijátszol a játékterepre kerül. a fenti kép mutatja melyik kártyát hova kell helyezni, a játék közben.
a: field card zone: a mez ő varázskártyákat ide kell kijátszani. csak 1 mező varázskártyát lehet egyszerre használni. (mező varázskártya yx. o.)
b: monster card zone: az idézett (felfedett) vagy kijátszott (lefordított) szörny kártyák kerülnek erre az 5 helyre a f ő fázis szabályait követve (xy. o.)
fontos! csak 5 hely van, tehát összesen 5 szörny lehet a játékban. újabb szörnyet addíg nem lehet elhelyezni, amíg nincs szabad hely.
c: Fusion deck zone: ha fúziós szörnyekkel játszol, ide helyezd el a fusion deck-et. (fúziós szörnyek xy. o.)
D: graveyard: ha a kártyáid megsemmisülnek, ide kell helyezned őket felfordítva. a temetőben levő szörnyeket az elenfeled bármikor megnézheti. soha ne forgasd át az ellenfeled kártyáit kérdezés nélkül.
e: spell & trap card zone: varázs és csapdakártyák aktiválhatók(felfedve) vagy játszhatók ki(lefordítva)
ezen az 5 helyen, a f ő fázis szabályai szerint. (xy. o.)
fontos! ez a zónán max. 5 kártyát tudsz elhelyezni. ha minden hely foglalt nem tudsz újabb varázs- vagy csapdakártyát sem elhelyezni, sem aktiválni. ebbe a limitbe beletartoznak a felszerelés varázskártyák, akkor is ha azt az ellenség valamilyen csellel ellened használja a saját szörnyének. a field card zone más. az nem tartozik ide.
f: deck zone: ide kerül a duel deck lefordítva. a side decknek nincs helye a játékterepen.
természetesen játszhatsz játékterep nélkül is. viszont akkor figyelned kell arra, hogy átláthatóan rendezd el a kártyáidat, hogy az ellenfeled is tudja hogy a te elrendezésedben mi micsoda.
7. a kártyák
összesen 3 különböz ő kártyatípust használunk a yu-gi-oh kártyajátékban: szörny kártyák /monster cards/, varázs kártyák /spell cards/ és csapda kártyák /trap cards/ vannak. ezek a fő típusok, de minden kártyatípusnak különböző altípusai is vannak. most még csak olvasd el a különböző kártyák leírását. ha utána pontosan megismerkedtél a játék fázisaival, meg fogod érteni, mire jó egy-egy kártya speciális képessége.
FONTOS: ha a szabálykönyv egyes szabályai ellentmondanak a kártya leírásával, mindig a kártyán leírt képességek, tulajdonságok, speciális esetek az érvényesek.
a játékban ezeket a kifejezéseket használjuk!
szörny kártyák
a. normál szörny kártyák (normal monster cards)
alapvet ően szörny kártyákat használsz, hogy megtámadd az ellenfeled. a szörnykártyákat típus és a szörnyhöz tartozó elementáris tulajdonságok alapján rendszerezzük.
összesen 20 típus és 6 elementáris tulajdonság létezik. a típus és az elementáris tulajdonságok határozzák meg egy szörny támadó -, és védekez ő képességét.
egy szörny összes ereje a szintjét ől függ (a csillagok száma a szörny képe felett).
a szörny kártyák színe sárga.
típusok: - dragon ( Sárkány )
- spellcaster ( mágiahasználó )
- zombie ( zombi )
- warrior ( harcos )
- beast ( ragadozó )
- beast-warrior ( ragadozó harcos)
- winged beast ( repül ő szörny )
- fiend ( démon )
- fairy ( tündér )
- insect ( rovar )
- dinosaur ( dinoszaurusz )
- reptile ( hüll ő )
- fish ( hal )
- sea serpent ( tengeri kígyó )
- machine ( gép )
- thunder ( villám )
- aqua ( víz )
- pyro ( t űz )
- rock ( k ő )
- plant ( növény )
elementáris tulajdonság: - eart ( föld )
- water ( víz )
- fire ( t űz )
- wind ( szél )
- light ( fény )
- dark ( sötét )
a normál szörny kártyákra vonatkozó szabályok
a Normál szörny kártyák alapvet ően a védekezésre és támadásra szolgálnak, de lehetnek áldozatok ( áldozó idézés xy. o.) vagy cost effekt árai, de fúziós szörny része is (fúziós szörnyek részletes leírása köv.).
olvasd el az 1. fö fázist (xy. o.), hogyan lehet szörny kártyákat használni.
fontos: ha egy 5-ös vagy 6-os szint ű szörnyet akarsz idézni, fel kell áldoznod 1 szörnyet, ha 7-es vagy nagyobb szintű szörnyet, 2 szörnyet kell feláldoznod. ilyenkor a feláldozott szörnyek a temetőbe kerülnek.
b. fúziós szörny kártyák (fusion monster cards)
Fúziós szörnyeket a kezd ő deckben nem találsz.
A fúzionálás azt jelenti, hogy 2 vagy több szörnyet ’egybeolvasztasz’ a Polimerization varázskártyával, hogy egy új szörnyet kapj, amelyet a fúziós kártya szimbolizál.
minden fúziós kártyán van egy lista, amely leírja melyek azok a szörnyek amelyek szükségesek hozzá. a típus mellett szerepel a fúzió szó is. a fúziós szörny kártya színe lila.
fúziós szörny kártyákra vonatkozó szabályok
ha te vagy soron és a kezedben van a polimerization nev ű varázskártya, és a fúzióhoz szükséges szörnyek vagy a kezedben, vagy a terepen vannak, végrehajthatod a fúziót egy speciális idézésként a polimerization kártya aktiválásával.
ha végbement a fúzió vedd ki a fúziós szörnyet a fusion deck-b ől és helyezd az egyik üres monster card zone-ra támadó vagy védekező pozícióba. a szörnyek amelyek a fúzióhoz kellettek és a polimerization kártya megsemmisülnek.
ha egy fúziós szörny megsemmisül, a temet őbe kerül. ha egy fúziós szörny visszakerül a kezedbe, tedd vissza a
fusion deck-be.
Figyelem: mivel a fúzió egy speciális idézés, a kártyára nem hatnak olyan csapdák mint a ’trap hole’. úgyszint mivel speciális, idézni tudsz még egy normál szörnyet, vagy kijátszhatsz egy másik szörnyet a fúzió után ugyanabban a lépésben.
PÉLDA:
A ’darkfire dragon’ nev ű fúziós szörnyhöz kell 2 szörny. az egyik a kezedben van (például a ’petit dragon’), a másik a terepen (a ’firegrass’ nevű szörny), és a kezedben van a ’polimerization’ nevű kártya. jelentsd be az ellenfelednek, hogy fúziót hajtasz végre, és rakd a polimerization kártyát az egyik üres ’spell & trap zone’-ra. vedd ki a ’darkfire dragon’-t a fusion deck-ből és helyezd egy üres ’monster card zone’-ra. emlékezz, mivel ez egy speciális idézés, idézhetsz, vagy kijátszhatsz még egy normál szörny kártyát is. a felhasznált kártyák ( polimerization, petit dragon, firegrass) a temetőbe kerülnek a fúzió után.
fúziós deck /fusion deck/:
c. rituálé szörny kártyák
rituálé szörnyeket a kezd ő deckben nem találsz.
a rituálé szörny kártya egy speciális szörny, amelyet csak akkor idézhetsz, ha megvan a megfelel ő rituálé varázskártya és a szükséges szörny kártyák, vagy a kezedben, vagy a terepen, hogy véghez vihesd a megfelelő rituálét. a rituálé szörny kártyák színe kék.
figyelem: a rituálé szörny kártyák a duel deck-ben vannak, nem a fusion deck-ben ezért a 40 minimumhoz hozzá kell számolni.
rituálé szörny kártyákra vonatkozó szabályok
ha te vagy soron, és a kezedben van a rituálé szörny kártya és a kártyán feltüntetett rituálé varázskártya azon kívül a rituáléhoz szükséges szörnyek (a kezedben vagy a terepen), véghezviheted a rituálét a rituálé varázskártya aktiválásával. kövesd a rituálé szörny kártyán lév ő utasításokat.
ezután a rituálé szörny kártyát el kell helyezni (felfedve) az egyik üres monster card zone-ra. minden kártya ami a rituáléhoz szükséges volt, megsemmisül.
ha egy rituálé szörny megsemmisül, a temet őbe kerül. ha egy rituálé szörny visszakerül a kezedbe, nem játszhatod ki újra, csak akkor ha mégegyszer elvégzed a rituálét.
ez is egy speciális idézés, tehát a rituálé után idézhetsz, vagy kijátszhatsz még egy normál szörny kártyát is ugyanabban a lépésben.
d. effekt szörny kártyák
olyan szörny kártyák amelyek valamilyen varázslat birtokában vannak.
az effektek széles választéka különböz ő típusokra van osztva, részletek a következő oldalon.
I. flip (felfordítás)
a flip effekt szörnyek egyszer űen azonosíthatók, a kártya leírásában az első szó a flip. a kártya akkor aktiválódik, ha a lefordított kártyát megfordítjuk. a kártya varázs- vagy csapda kártya hatására, de szörny támadásakor is aktiválódhat. ha ilyen módon a flip effekt szörnyet megsemmisítik, miután aktiválódott, a kártya hatása még megsemmisítés előtt aktiválódik.(csata fázis xy. o.)
fontos!! ha egy flip effekt szörnyet simán idézünk, nem lefordítva játszunk ki, a hatása nem lesz aktiválva.
II. continuous effect (folyamatos effekt)
amíg a szörny felfedve van a terepen aktív marad. ha lefordítjuk a lapot a hatása elmúlik.
III. cost effect* (’költséges’ effekt)
el kell dobnod a kártyákat a kezedb ől, vagy életpontjaid egy részét fel kell áldoznod, hogy aktiváld a hatását ennek a típusú kártyának. minden kártyának mást ’költsége’ van ezért olvasd el a kártya leírását figyelmesen, mielőtt használod.
iv. trigger effect (kiváltó effekt)
ezek a kártyák akkor aktiválódnak, ha közvetlenül támadod az ellenfeled életpontját, vagy teljesítettél egy bizonyos feltételt, amely a kártya leírásában szerepel.
v. multi trigger effect* (többszörös kiváltó effekt)
ezek speciális effekt szörny kártyák , amelyeket akkor is aktiválhatod, ha az ellenfeled van soron.
*ilyen effekt szörny kártyák nincsenek a kezdő deck-ben.
e. szörny jelképek
a szörny jelképeket a szörny kártyák helyébe kell használni. a jelképek egy mez őn megjelenő szörnyet jelképeznek, amelyek egy aktivált kártya eredményeként jelennek meg. mivel nem valódi kártyák, nem tartoznak bele egyik deck-be se. (deck összeállítása xy. o.)
használj pénzérmét, vagy valami egyszer ű jelölést (feltéve, hogy meg lehet fordítani hogy meg lehessen különböztetni a támadó- vagy védekező pozíciót)szörny jelképnek.
ha játszmába kerül a szörny jelkép a monster card zone-ra kerül. ha megsemmisül, egyszer űen ki kell venni onnét. hasonlóképpen, ha visszakerül a kezedbe valamelyik kártya hatásaként, ugyanúgy eltávolítod.
a szörny jelképek ugyanúgy csökkentik a monster card zone 5 helyét mint más szörnyek.
Varázskártyák
a varázskártyáknak több típusa van. a varázskártyák csak a f ő fázisok alatt aktiválhatók vagy játszhatók ki ( játékmenet fázisai xy. o.). az egyetlen kivétel ez alól a quick-play (gyors) varázskártyák.
a varázskártyák típusait az ikonjaikkal lehet megkülönböztetni(lásd a fejezet végén). a varázskártyák zöld szín űek.
a. normál varázskártyák (normal spell cards)
a normál varázskártyáknak nincs ikonja. miután aktiválódnak megsemmisülnek. akárcsak a ’dark hole’ nev ű kártya, általában eléggé erősek.
b. folyamatos varázskártyák* (continuous spell cards)
ha egyszer aktiváltad, a kártya a helyén marad és a hatása mindaddíg érvényes amíg megsemmisül, vagy eltávolítod. általában áldoznod kell rá valalmit hogy fenntartsd a kártya hatását.
c. felszerelés varázskártyák (equip spell cards)
ezzel a kártyatípussal befolyásolhatod a szörnyeid er ősségét. úgy kell kitenni ezt a kártyát, hogy le kell fedni vele azt a szörnyet, amelyet ezzel fel akarsz szerelni.
általában ez a kártyatípus felfedett szörnyekkel használható. fel tudod szerelni a saját vagy az ellenséged szörnyét is. néhány esetben bizonyos szörnyek nem szerelhet ők fel ezzel a kártyatípussal (lásd a szörny leírását a kártyán).
egy szörnyet több kártyával is fel lehet szerelni, de figyelned kell arra, hogy csak 5 zóna áll a rendelkezésedre, úgyhogy bölcsen válogasd meg, mit használsz.
d. mez ő varázskártyák (field spell cards)
ezek a kártyák arra használhatók, hogy megváltoztassák az állapotot a terepen, és ezzel módosítják az adott játékos szörnyeinek véd ő- és támadó képességeit. külön helyük van a játékban /field card zone/. lehet lefordítva is a mezőre helyezni és akkor addíg nem aktiválódnak, míg meg nem fordítjuk.
csak 1 mez ő varázskártya lehet aktív egy időben. ha az ellenfeled aktivál egy mező varázskártyát a te előzőleg aktivált kártyád megsemmisül. NEM TUDSZ kijátszani egy újabb mező kártyát addíg, amíg meg nem semmisül az éppen aktív egy ’heavy storm’ vagy más kártya hatására. ha egy aktív mező kártya megsemmisül, és nem marad aktív mező kártya, a terep visszatér abba az állapotba mikor a játék elkezdődött.
ha az egyik játékos mez ő kártyája le van fordítva, mikor a másik játékos aktív kártyája megsemmisül, a lefordított kártya nem válik aktívvá. a mező kártyák csak a játékos által aktiválhatók, soha nem aktiválhatók, míg a másik játékos van soron.
e. gyors varázskártyák* (quick-play spell cards)
ez a típusú kártya csata- és bármely f ő fázis alatt aktiválható. ha lefordítva játszod ki a mezőn, akkor is aktiválhatod, ha az ellenfeled van soron, mint egy csapdakártyát. ezek a kártyák is csökkentik a rendelkezésre álló spell & trap mezők számát, egy üres mezőnek kell lennie az aktiváláshoz.
f. rituálé varázskártyák* (ritual spell cards)
ezek a kártyák rituálé szörnyek idézéséhez kellenek. a rituálé elvégzése után a rituáléhoz szükséges szörny(ekk)el együtt megsemmisül.
*ezek a varázs kártya típusok nincsenek a kezd ő deck-ben.
csapdakártyák
lefordítva kell kijátszani ezt a kártyát, és utána akármikor aktiválhatod, hogy a kártya leírásában szerepl ő követelmények teljesüljenek. a varázskártyák típusait az ikonjaikkal lehet megkülönböztetni.
a csapdakártyák bíbor szín űek.
a. normál csapda kártyák (normal trap cards)
ennek a típusnak nincs ikonja. miután aktiválódik, megsemmisül.
b. hárító csapda kártyák* (counter trap cards)
ezek a csapdák egy szörny idézésekor aktiválódnak, vagy azért hogy, semlegesítsék egy csapda- vagy varázskártya hatását. miután aktiválódik, megsemmisül.
*ez a csapdakártya típus nincs a kezd ő deck-ben.
c. folyamatos csapda kártyák (continuous trap cards)
ezek a kártyák aktiválásuk után a helyükön maradnak és addíg aktívak maradnak, míg meg nem semmisülnek, vagy el nem távolítják a játékból.
Kártya jelek:
8. játékmenet fázisai
a. húzás
ebben a fázisban 1 kártyát kell húznod a duel deck-b ől. az a játékos aki nem tud húzni, mert elfogyott a kártyája, vesztett.
b. készenlét
ha bármilyen kártya van a játékban a terepen, amely feltétlenül indokolja, hogy megtegyél valamit, el őbb azt kell elintézni, csak utána lépj a fő fázisba. olvasd el a kártyán mit kell tenned. /például: van egy folyamatos csapdakártya. a neve: the regulation of tribe. ha a kártya játékban van kiválaszthatsz egy szörnytípust. ez a típusú szörny nem támadhat meg amíg a kártya meg nem semmisül. viszont minden fordulóban egy szörnyet fel kell áldoznod azok közül ami már a terepen van. ha nem teszed a kártya megsemmisül. ebben a fázisban kell feláldoznod azt az egy szörnyet./ha nincs ilyen kártya a játékban, lépj tovább az 1. fázisba.
c. 1. f ő fázis
ebben a fázisban (1) idézhetsz, vagy lefordítva kijátszhatsz egy szörnyet, (2) aktiválhatsz és/vagy lefordítva kijátszhatsz varázskártyákat és (3) állíthatsz csapdát. emlékezz, hogy mindenhez korlátozott számú mez őd van.
ebben a fázisban egy – már az el őző fordulóban megidézett - szörny helyzetét megváltoztathatod támadóról védekezőre, vagy fordítva. ha egy kártyának a helyzetét megváltoztattad már nem cserélheted vissza, csak a következő fordulódban. a sebzés lépésben elolvashatod hogy a pozíciók hogyan befolyásolják a párbaj kimenetelét.
Fontos! nem cseréheted a szörny harci helyzetét /támadóról védekez őre, vagy fordítva/ abbana fordulóban amelyben idézted vagy kijátszottad.
az 1. fázis végén eldöntheted, hogy továbblépsz a csata fázisba, vagy átugrasz a befejez ő fázisba. nem kötelező harcolni. (az a játékos aki a párbajt kezdi, az első fordulóban nem támadhat.)
I. szörny kártyák idézése, vagy kijátszása lefordítva
ha te vagy soron, az 1. vagy 2. f ő fázisban csak 1 szörny kártyát idézhetsz vagy játszhatsz ki lefordítva.
szörny kártya idézéséhez, vedd ki a kezedben lév ő kártyák közül, és helyezd el az egyik ’monster card zone’ mezőn arccal felfelé függőlegesen /támadó pozíció/. ahhoz hogy kijátsz egy kártyát, válaszd ki, és helyezd el az egyik ’monster card zone’ mezőn vízszintesen lefordítva /védekező pozíció/.
A. normál idézés
ha egy szörnyet varázslat és effektek nélkül idézel, az normál idézés. egy normál idézést egy forduló alatt csak egyszer lehet véghezvinni, az 1. vagy a 2. f ő fázisban. (emlékezz, hogy csak 5 szörny kártyát használhatsz egyidőben.)
figyelem. fontos, hogy a védekez ő pozícióban lefordítva kijátszott szörnyet nem kötelező megidézni. ha mégis ezt szeretnéd, egy ’flip’ idézéssel meg lehet idézni.
áldozó idézés
ha a szörny amit idézni akarsz 5-ös vagy magasabb szint ű (a szörny képe felett a csillagok száma), fel kell áldoznod 1 vagy több – terepen lévő – szörnyedet, ilyenkor a temetőbe kerülnek. ha a szörny amit idézni akarsz 5-ös vagy 6-os szintű egyet, ha 7-es vagy magasabb szintű 2 szörnyet kell áldoznod.
fontos! ha az 5-ös vagy magasabb szint ű szörnyet csak lefordítva kijátszod, idézés helyett, ugyanúgy áldoznod kell. máshogy mondva nem játszhatsz ki lefordítva egy 5-ös vagy magasabb szintű szörnyet, csak azért hogy ne kelljen áldoznod.
Az áldozó idézés a normál idézés egy fajtája, ezért egy áldozó és egy normál idézést nem csinálhatsz egy fordulón belül.
a normál idézésen kívül még két módszer van szörny idézésére,
a 'flip' idézés és a speciális idézés.
b. 'flip' idézés
az a m űvelet amikor egy kártyát lefordított, védekező pozícióból felfedett, támadó pozícióba helyezel át a 'flip' (megfordítás). ha szándékosan fordítasz meg egy kártyát és helyezed támadó pozícióba az a 'flip' idézés.
egy szörny kártya lefordítva egy mez őn nem tekinthető idézettnek, csak akkor ha fel van fordítva. akárhogy is, ha egy lefordított szörny kártya egy támadás eredményeként, vagy egy másik kártya hatásaként fordult felfelé, az nem tekinthető 'flip' idézésnek. nem csinálhatsz flip idézést egy kártyával ugyanabban a fordulóban, amelyben kijátszottad.
a flip idézés nem tekinthet ő normál idézésnek, ezért egy fordulón belül 1 normál idézésen kívül 1 vagy több 'flip' idézést is végrehajthatsz. ha több lefordított szörnyed van, annyi 'flip' idézést csinálhatsz amennyit akarsz, de emlékezz, hogy 1 kártya pozícióját 1 forduló alatt csak egyszer változtathatod meg.
c. speciális idézés
ha egy új szörnyet fúzióval, rituáléval, varázslattal, csapdával vagy szörny effektel helyezel a mez őre, az speciális idézés.
a speciális idézés nem normál idézés, ezért megismételhet ő ugyanabban a fordulóban. pontosan kövesd a kártyákon lévő utasításokat, ha speciális idézést hajtasz végre.
II. varázs-, vagy csapda kártya aktiválása vagy kijátszása lefordítva
több varázs- és/vagy csapdakártyát tudsz 1 forduló alatt játékba vinni, feltéve ha van szabad mez ő. 1 játékosnak egyidőben csak 5 varázs- és/vagy csapdakártyája lehet a játékban.
egy varázskártyát lehet aktiválni /felfelé fordítva/ vagy csak kijátszani /lefordítva/. ha egy varázskártya felfordítva van elhelyezve, azonnal aktiválódik.
egy csapdakártyát csak lefordítva lehet elhelyezni.
áttekintés:
hogyan irányíthatod az ellenfél szörnyét
bizonyos varázs- és csapdakártyák hatására irányíthatod az ellenfeled egyik szörnyét. ha ez történik a következ ők a szabályok:
ha átvetted az uralmat az ellenfeled egyik szörnye felett, vedd át a kártyát a saját mez ődbe.
ha egy lefordított szörnyet uralsz, amely flip effektel rendelkezik és az ellenfeled játszotta ki, a kártya flip effektjét aktiválhatod, ha felfordítod a kártyát és úgy érvényesül az effekt, mintha te lennél a kártya tulajdonosa.
a szörny amit uralsz elfoglal egy helyet a maximum 5-b ől, ezért nem veheted át az uralmat az ellenfeled szörnye felett, ha nincs több helyed.
ha a szörny fel volt szerelve, akkor a felszerelés kártyák az ellenfeled mez őjén maradnak, így tőle veszik el a helyet, viszont a szörnyet felszereléssel együtt használhatod. máshogy mondva, teljesen mindegy hogy a felszerelt szörny kinél van, a szörny felszerelése megmarad.
a te uralmad alatt lév ő szörnyeket ugyanúgy használhatod, mint a saját kártyáidat. védekezésre, támadásra, áldozatnak. ha viszont a kártya megsemmisül vagy feláldozod, az ellenfél temetőjébe kerül.
ha megváltoztatod az urallt szörny pozícióját, és visszakerül az ellenfeledhez, a kártyának abban a pozícióban kell maradnia, amiben a te befejez ő fázisodban volt.
d. csata fázis
ha befejez ődtek az előkészületek a támadásra az 1. fő fázisban, átlépsz a csata fázisba. ha nem akarsz támadni, átugorhatsz a befejező fázisba.
emlékezz, a párbajt kezd ő játékos az első fordulóban nem támadhat.
csata fázis rövid ismertet ő táblázat
kezd ő lépés |
jelentsd be, hogy támadni fogsz. te és az ellenfeled használhattok gyors varázs és/vagy csapdakártyákat. |
harc |
nevezd meg a szörnyet amellyel támadsz, és nevezd meg a szörnyet, amelyiket meg akarod támadni. te és az ellenfeled használhattok gyors varázs és/vagy csapdakártyákat. |
sebzés |
számoljátok ki a szörnyek sebzését. ha egy szörnynek flip effektje van, azonnal alkalmazzátok a számolás után. akárhogy is, egy flip effekt nem érvényesül már megsemmisült szörnyekre. |
befejez ő lépés |
elemezzetek minden csatát, ha kell a csata harc és sebzés lépéseinek ismétlésével, ahányszor csak szükséges. ezután jelentsd be a csata fázis végét. te és az ellenfeled használhattok gyors varázs és/vagy csapdakártyákat. |
I. kezd ő lépés
jelentsd be, hogy támadni fogsz. gyors varázs és/vagy csapdakártyákat még mindketten használhattok.
II. harc
a saját fordulójában minden játékos egyszer támadhat, az összes támadó pozícióban lév ő szörnyével.
a támadó játékos kiválaszt egyet a támadó pozícióban lév ő szörnyei közül, és kiválasztja az ellenfele egyik szörnyét célpontnak. a játék azonnal a sebzés lépéssel folytatódik, majd visszatér a harc lépésbe, ha a támadó játékos egy másik szörnnyel is támadni akar. ha az ellenfélnek nincs több szörnye, a támadó szörny közvetlenül az ellenfél életpontját támadja. (közvetlen sebzés xy. o.)
egy támadó pozícióban lév ő szörnynek nem kötelező támadnia. ha egy szörny már támadt, nem lehet védő pozícióba helyezni, csak a következő fordulóban. te és az ellenfeled használhattok gyors varázs és/vagy csapdakártyákat is.
az újrajátszás szabályai
III. sebzés
ebben a lépésben a játékosok összeszámolják a szörny támadásából adódó sebzést. ha a támadás hatására egy szörny megsemmisül, az őt birtokoló játékos temetőjébe kerül.
a sebzést úgy kell kiszámolni, mint ahogy ez itt le van írva. a sebzés közben csak gyors varázskártyák és csapdakártyák aktiválhatók, ezek egy szörny támadó- vagy védekez ő képességét megváltoztatva módosíthatják a sebzést ezért csak a kártyák aktiválása után lehet a sebzést kiszámolni.
az ellenfél mégegyszer támadhat egy másik szörnnyel is, ebben az esetben ezt isd meg kell várni a számolás el őtt.
sérülés kiszámítása:
a. ha az ellenfél szörnye támadó pozícióban van.
ha egy támadó pozícióban lev ő szörnyet támadsz, össze kell hasonlítani a két szörny támadási erejét.
támadó atk-ja > ellenfél atk-ja
támadás eredménye:
az ellenfél szörnye megsemmisül
sebzés:
ki kell vonni egymásból a két szörny támadóerejét(nagyobb ból kisebb) az eredményt le kell vonni az ellenfél életpontjából
támadó atk-ja = ellenfél atk-ja
támadás eredménye:
döntetlen, a szörnyek megsemmisítik egymást.
sebzés:
a játékosok életpontjai maradnak
támadó atk-ja < ellenfél atk-ja
támadás eredménye:
a támadó szörny megsemmisül.
sebzés:
ki kell vonni egymásból a két szörny atk-ját(nagyobb ból kisebb) az eredményt le kell vonni a támadó életpontjából.
b. ha az ellenfél szörnye védekez ő pozícióban van:
ha egy védekez ő pozícióban levő szörnyet támadsz (lefordított vagy függőleges) össze kell hasonlítani a támadó szörny atk-ját a védekező szörny def-ével.
támadó atk-ja > ellenfél def-e
támadás eredménye:
a védekez ő szörny megsemmisül.
sebzés:
a játékosok életpontjai maradnak.
támadó atk-ja = ellenfél def-e
támadás eredménye:
nem történik semmi, megmarad mindkét szörny.
sebzés:
a játékosok életpontjai maradnak.
támadó atk-ja < ellenfél def-e
támadás eredménye:
nem történik semmi, megmarad mindkét szörny.
sebzés:
ki kell vonni az ellenfél def-éb ől a támadó atk-ját. az eredményt le kell vonni a támadó életpontjából.
c. közvetlen sebzés: ha az ellenfélnek nincs szörnye
a támadó szörny atk-ját ki kell vonni az ellenfél életpontjából.
példa a harc és sebzés lépésekre.
a sebzés lépés befejezése után a támadó játékos visszatérhet a harc lépéshez, választhat egy másik szörnyet, és új harcba kezdhet. emlékezz, hogy minden támadó pozíciójú szörnny fordulónként csak egyszer támadhat. a játékos annyiszor megismételheti a fenti lépéseket, ahány támadképes szörnye van.
IV. befejez ő lépés
ha már minden csatának vége a játékos bejelenti a csata fázis végét.
E. 2. f ő fázis
ha a csata fázisnak vége, a 2. f ő fázis következik.
ugyanúgy mint az 1. f ő fázisban kijátszhatsz/aktiválhatsz/idézhetsz szörnyeket, csapda és varázskártyákat.
f. befejez ő fázis
jelentsd be, hogy vége a fordulódnak. ha a kezedben több mint 6 kártya van, rakj annyit a temet őbe, hogy csak 6 maradjon /mindegy melyiket/. ezután az ellenfeled elkezdi az ő fordulóját a húzással.
g.a párbaj vége
ismételjétek meg a fázisokat a-tól f-ig felváltva, míg valaki eleget nem tesz a gy őzelem feltételeinek. |